Vrijwel de gehele buitenreclamebranche neemt deel aan dit onderzoek.
De lancering van het Buitenreclame Onderzoek is sinds eind 2011 een feit. We kunnen nu de resultaten van het onderzoek gebruiken, deze resultaten maken ons netwerk transparanter en overzichtelijker.
Het onderzoek is onafhankelijk uitgevoerd door Simon Cooper Associates. Opdrachtgevers voor de uitvoering zijn de Bond van Adverteerders, het Platform Media Adviesbureaus en het Platform Buitenreclame Exploitanten. Vrijwel de gehele buitenreclamebranche neemt deel aan het onderzoek.
Het nieuwe onderzoek geeft een realistisch beeld van het buitenreclamebereik per aanbieder. Er wordt in dit onderzoek uitgegaan van contacten op basis van daadwerkelijk oogcontact met het reclamevak. Door het vastleggen van een tal van factoren rondom elk reclamevak in combinatie met eyetrack studies wordt het bereik verfijnder berekend. Goed zichtbare vakken hebben een beter contactgemiddelde dan slecht zichtbare.
Onderzoeksgegevens kunnen verouderen en zijn onderhevig aan veranderingen en concessiewisselingen. Nu is het mogelijk om de gegevens up to date te houden. Ieder kwartaal vindt er een update plaats waardoor de resultaten actueel blijven.
Het onderzoek kent vele uitkomsten. We geven er een aantal op een rij:
Op www.buitenreclame-onderzoek.nl is uitgebreide achtergrondinformatie over het onderzoek te vinden. Ook is via die website een login aan te vragen waarmee de software te verkrijgen is, waaruit je vervolgens zelf cijfers kunt draaien. Heb je vragen over het onderzoek of de software, dan kun je contact opnemen met één van onze accountmanagers.
Centercom heeft in samenwerking met onderzoekbureau Validators al diverse eye-tracking studies gedaan naar de impact van reclamevlakken. Via oogbewegingsonderzoek achterhaalden we hoe er naar een uiting gekeken wordt en hoe een advertentie het verschil maakt.