/ mei 22, 2019/ Algemeen, Buitenreclame, Nieuws

Op 18 september 2018, Prinsjesdag, werden 23 jeugd theatergezelschappen verrast met het gouden koffertje en de titel ‘Centercom Subsidiefonds winnaars 2018’. Zij wonnen samen, met hun inzending ‘Live is Leuk’, een stopperdeal van een jaar in het A0-netwerk van Centercom. Met hun kleurrijke uiting zijn ze bijna niet te missen op straat en heeft iedereen de posters wel eens zien hangen, maar hoe gaat het nu met ze? We vroegen het aan Astrid  Zander:

Astrid, hoe hebben jullie allemaal gehoord van het Centercom Subsidiefonds?
Er was bij een aantal marketeers van de jeugdgezelschappen een e-mail binnengekomen met een oproep van Centercom. Kort daarop kwamen we samen en besloten we gezamenlijk mee te doen, waarbij drie personen de kar trokken, en daar was ik er één van.

Jullie hebben meegedaan met 23 jeugd theatergezelschappen tegelijk, hoe kwamen jullie op dit idee?
Alle 23 jeugdgezelschappen vinden het van groot belang dat kinderen en jongeren kennismaken met theater, dans en muziek. Dit omdat voorstellingen de (persoonlijke) ontwikkeling en creativiteit van het kind stimuleren. De voorstellingen gaan meestal over maatschappelijk relevante thema’s.

De uitreiking van het gouden Centercom koffertje

Hoe hebben de 23 jeugd theatergezelschappen samengewerkt bij het ontwikkelen van de campagne? 
Er waren drie gezelschappen die de kar trokken. Zij hebben het voorstel geschreven en ervoor gezorgd dat er concept poster designs kwamen en aan de overige standaard- en bonuspunt voorwaarden van het voorstel werd voldaan. Uiteraard is alles afgestemd met de andere 20 gezelschappen.

Wat is de gedachte achter de campagne?
Het doel van de campagne was families op het idee te brengen naar het theater te komen. Dit hebben wij gedaan door de boodschap af te zetten tegen beeldschermgebruik. We hadden 3 poster varianten, gericht op verschillende leeftijdsgroepen en hebben beelden van kinderen gebruikt met een passende tekstkop; daarnaast de verbindende, afsluitende slogan ‘Live is Leuk – Theater is Live’. De website www.theaterislive.nl bestond nog niet, dus deze hebben we laten maken. Op de website www.theaterislive.nl is het aanbod van 23 jeugdgezelschappen samengebracht!

Wat vinden jullie van de zichtbaarheid van de campagne?
We hebben de postercampagne zelf al op veel plaatsen zien hangen.

Krijgen jullie veel reacties op de campagne? 
De serie SpangaS heeft contact met ons opgenomen om de posters structureel op de set op te hangen. Verder meten we het resultaat door het bezoek op de website te monitoren.

Hebben jullie de overwinning gevierd? 
We hebben de overwinning gevierd bij de uitreiking van de prijs door Centercom. Dat was een feestelijk moment, waar we allemaal hebben getoost op de winst. Een mooi resultaat van samenwerken.

Wat vinden jullie van de samenwerking met Centercom?
De samenwerking met Centercom verliep goed!

De campagne 'Live is Leuk' in het netwerk van Centercom
Share this Post