/ mei 28, 2019/ Algemeen, Buitenreclame, Nieuws

Er gaat niets boven Groningen! Een slogan die veel gebruikt wordt in de grootste stad van Noord-Nederland. Historisch gezien een bekende handelsstad en ondertussen een bruisende studentenstad. Groningen wordt steeds populairder en dat brengt, voor een buitenreclamecampagne, vele voordelen met zich mee.

Buitenreclame locatie voor het Groninger Museum

Dat buitenreclame 24/7 zichtbaar is, is bekend. Groningen heeft het voordeel dat ook ’s-nachts vele mensen op de been zijn en de 2-Signs, A0-Frames en A1- en A2-Frames in het Centrum passeren. Er gaat namelijk geen avond voorbij dat er geen feestje in een studentenkroeg is en met meer dan 60.000 studenten in Groningen zijn deze kroegen ’s-nachts goed gevuld.

Culturele activiteiten zijn er voor de inwoners en bezoekers van Groningen in overvloed. Een voorbeeld is het Groninger Museum. Niet alleen bekend door de inhoud van het museum, maar ook door het kleurrijke uiterlijk. Kom je als toerist met de trein naar Groningen, dan is het museum niet te missen bij het verlaten van het station. De omgeving rondom het Groninger 

Museum is dan ook een populaire plek voor een buitenreclamecampagne via de 2-Sign- en A0-Frame series van Centercom.

Niet alleen musea zijn volop aanwezig! Groningen is een bekende plek als het gaat om het ontdekken van nieuwe muziek en de promotie daarvan. Naast verschillende uitgaansgelegenheden die wekelijks gevuld worden met muziek zoals bijvoorbeeld Poppodium Vera, vindt elk jaar Eurosonic Noorderslag plaats in hartje Groningen; een muziekfestival met meer dan 50 podia die voor artiesten als Dua Lipa en Aurora een kickstart

 in hun carrière hebben betekend. ESNS trekt nationaal en internationaal meer dan 40.000 bezoekers. Het ideale moment om een concert, festival of muziek gerichte campagne in te zetten in Groningen.

Dat zowel de stad als de provincie Groningen graag bezocht worden, werd bewezen toen Groningen als grootste stijger in het aantal toeristische bezoeken in 2018 naar voren kwam. Om een campagne buiten Groningen-stad en zelfs door de hele provincie uit te zetten, biedt Centercom verschillende series 2-Signs aan in omliggende dorpen als Winsum, Ten Boer en Hoogenzand-Sappenmeer (regionet Groningen).

Veel ruimte tussen de steden en dorpen is rijk aan kilometers natuur om uren, dagen of weken van te genieten. Als je de meest noordelijke grens van de provincie bereikt, sta je op een lang uitgerekt strand en kan je via verschillende opstappunten naar de Waddeneilanden. De gemiddelde inwoner en bezoeker van Groningen verplaatst zich dan ook het meest met de fiets. In Groningen worden 61% van de tochtjes met de fiets gedaan, dit maakt Groningen de nummer 1 fietsstad van de wereld! Op de fiets verplaatst iemand zich langzamer en heeft iemand meer tijd om een campagne in zich op te nemen.

Interesse in een buitenreclamecampagne in Groningen? Neem dan contact op met onze accountmanagers Erik via Erik@centercom.nl, Arjan via Arjan@centercom.nl of Jessica via Jessica@centercom.nl.

Buitenreclame locatie voor het Groninger Museum
Share this Post