/ april 16, 2019/ Algemeen, Buitenreclame, Nieuws

Eindhoven, de lichtstad, de grootste stad van Zuid-Nederland. Centercom is ruim aanwezig met (digital) Out-of-Home in Eindhoven. 2-Signs en A0-Frames met (nu ook commerciële) campagnes sieren de straten en binnenstad, producten bereiken de klant op het Point-of-Sale met onze SmartScreens in de supermarkten en campagnes zijn zichtbaar op de ArtScreens in verschillende hotspots in Eindhoven centrum.

Wat maakt Eindhoven extra nuttig voor een buitenreclamecampagne……

Jong publiek is volop aanwezig in Eindhoven. Met verschillende beroepsopleidingen, de technische universiteit en het jonge Strijp-S is Eindhoven een gewilde stad voor jongeren en studenten. Met de series van Centercom in deze omgeving en een campagne met een jong imago, bereik je relatief goedkoop de juiste doelgroep.

Eindhoven wordt omringd door (groene) dorpen waarvan de inwoners vaak naar Eindhoven trekken voor school, uitgaan, shoppen of om te wonen. In Eindhoven vind je naast jong publiek ook ouderen die vroeger bij Philips hebben gewerkt en voor geen goud hun Eindhoven verlaten. Buiten Eindhoven centrum vind je een tal van woonwijken met middelbare scholen, culturele voorzieningen en groene parken. Woonwijken die ideaal zijn voor (jonge) gezinnen.

Eindhoven Airport
Eindhoven Airport
Groots met een zachte G
Groots met een zachte G (foto: Jorrit Louseberg)

Met een campagne is Eindhoven bereik je niet alleen inwoners. Een stroom aan mensen van buiten Eindhoven bezoeken deze dynamische stad maar al te graag. Met 32 festivals in 2018 werd Eindhoven benoemd tot snelst groeiende festival stad (ED, 2018). De Evenementen zijn divers en trekken hoge bezoekersaantallen. Zoals de ‘Marathon Eindhoven’ met duizenden deelnemers en toeschouwers, ‘Glow’ met 750.000 bezoekers, ‘Dutch Design Week’ met 350.000 bezoekers en ‘Groots met een zachte G’ van Guus Meeuwis die sinds de start in 2006 al 2 miljoen bezoekers naar Eindhoven heeft gehaald.

Niet alleen landgenoten bezoeken en/of kruisen Eindhoven. Met de tweede grootste luchthaven van Nederland zorgt Eindhoven Airport voor 6 miljoen bezoeken aan Eindhoven per jaar (ED, 2018). Op de route van Eindhoven Airport naar Eindhoven centrum, zijn verschillende vlakken van Centercom te vinden die nuttig zijn voor campagnes met een internationale sfeer.

Feitje: sinds 2013 is Centercom dé exploitant als het gaat om A0-reclame in Eindhoven. Waar voorheen de campagnes verplicht een (cultureel) evenement moesten bevatten, mogen vanaf 2019 ook commerciële campagnes ingezet worden.

Interesse in het boeken van een campagne in Eindhoven? Neem dan contact op met onze accountmanagers Otto via Otto@centercom.nl of Micha via Micha@centercom.nl. Zij helpen je graag verder.

Share this Post