/ juni 19, 2019/ Algemeen, Algemeen, Buitenreclame, Nieuws

Donderdag 27 juni vinden de Cultuurmarketing Awards weer plaats. Hier worden de prijzen uitgereikt voor de beste marketingcases in de kunst- en cultuursector. Het doel van deze prijzen is om effectieve, inspirerende en innovatieve marketingcases binnen de sector te belonen en stimuleren. Wij hebben Hilde Smetsers, initiatiefnemer en directeur van Cultuurmarketing over de awards gesproken.

Hey Hilde, zou jij jezelf even voor willen stellen?
Ik ben Hilde Smetsers, initiatiefnemer en directeur van Cultuurmarketing. Cultuurmarketing is de community voor iedereen die publiek verbindt met kunst, cultuur en erfgoed. In de praktijk zijn dat veel marketingcommunicatie professionals, maar ook professionals die zich bezighouden met educatie, programmering, (publieks)onderzoek en/of management. Inmiddels werken we met ruim 800 leden gedreven aan een sterkere kunst- en cultuursector. 

Op 27 juni vinden de Cultuurmarketing Awards plaats. Wat houdt dit evenement in en waarom bestaat dit evenement?
De Cultuurmarketing Awards zijn de prijzen voor de beste marketingcases in de kunst- en cultuursector. Wij organiseren de Awards iedere twee jaar. Met de prijzen hebben we als doel om aandacht te genereren voor de cases waar we als sector enorm trots op mogen zijn en waar marketeers binnen en buiten de sector veel van kunnen leren.

In het voorjaar van 2019 zijn we van start gegaan met de nieuwe editie van de Cultuurmarketing Awards. Deze editie zijn er maar liefst 74 inzendingen ingestuurd binnen drie categorieën: Merk & Loyaliteit Award, Campagne Award en de Young Talent Award. Al deze inzendingen worden beoordeeld door verschillende vakjury’s, waarna zij de genomineerden selecteren. Inmiddels hebben we de 12 genomineerden bekend gemaakt. Op 27 juni organiseren we de Awards ceremonie, dit jaar in TivoliVredenburg te Utrecht.

Tijdens de uitreiking komen we allemaal bij elkaar om de marketingsuccessen van deze – en alle andere ingestuurde cases – binnen de sector te vieren. De genomineerden geven een presentatie en per categorie wordt er door de vakjury een winnaar uitgeroepen. Daarnaast kan het publiek tijdens de uitreiking ook zijn of haar stem laten horen voor een overkoepelende Publieksprijs.

Waarom hebben jullie gekozen om Centercom, als buitenreclame exploitant, dit jaar (weer) te benaderen als partner voor de Cultuurmarketing Awards?
De Cultuurmarketing Awards zijn niet mogelijk zonder de bijdrage van onze partners. Voor ons is het belangrijk dat de partners die de Awards ondersteunen het belang van de Cultuurmarketing Awards onderschrijven en de culturele sector een warm hart toedragen. Dat is bij Centercom zeker het geval, het is een belangrijke speler in de sector.

Buitenreclame is binnen veel campagnes in de sector een onmisbaar onderdeel. Dat warme hart laten jullie ook zien met eigen initiatieven, zoals het Centercom Subsidiefonds, waarbij jullie een omvangrijke buitenreclamecampagne ter beschikking stellen aan een culturele organisatie. Tenslotte heeft Centercom al een lange historie met deze prijzen, jullie waren ook al betrokken bij de voorloper van de Cultuurmarketing Awards. Het is mooi en eervol als je langdurig met elkaar kan samenwerken, daarmee wordt het iedere editie weer beter voor beide partijen.  

De Cultuurmarketing Awards van 2019 zijn bijna, is er nog iets dat je onze lezers mee wilt geven?
Dat iedereen van harte welkom is natuurlijk! Het is echt een fantastisch evenement, en dat hebben we voor 100% te danken aan de succesvolle en inspirerende cases die daar gepresenteerd worden. De kwaliteit is echt ontzettend hoog, dat vinden niet alleen wij, maar ook de juryleden die voor grote bureaus en merken werken. Het is heel bijzonder dat alle genomineerden deze middag hun cases presenteren. Naast een vol programma met deze presentaties van de meest inspirerende marketingcases van de culturele sector, ontmoet je vakgenoten uit het hele land en laat je jouw stem tellen voor de Publieksprijs. We hopen je daar te zien!

Share this Post