/ oktober 30, 2019/ Algemeen, Artscreens, Buitenreclame, Concessie, Nieuws, Research, Supermarkten

Bij een groot netwerk, komt ook een groot team kijken. Remko Booghmans staat als salesmanager elke dag klaar voor dit grote team van adviseurs. In dit interview kom je er achter wie Remko is en wat hem tot de salesmanager heeft gemaakt die hij nu is.

Hey Remko, kan jij je in het kort aan onze lezers voorstellen?
Hey ik ben Remko, 40 jaar, geboren en getogen in Amsterdam, ik heb een dochter van 16 weken genaamd Ronin en stelselmatig slaaptekort. Ik hou van fitness en kickboksen. Mijn liefde voor deze sport is aangewakkerd door mijn 3 jaar dienst bij het korps mariniers na mijn opleiding. Daarna heb ik verschillende (management) banen gehad binnen de sales. Na 16 jaar in de online-branche te hebben gezeten, zit ik nu in de buitenreclame.

Wat vind je belangrijke kwaliteiten die onze (sales) adviseurs moeten hebben?
Ik vind het belangrijk dat ze verkopen en adviseren op basis van kennis, ze moeten weten waar ze het over hebben en geen standaard praatje houden. Hierdoor duurt een klantenrelatie het langst. Daarnaast moeten ze doen wat ze beloven en in dit hele proces gestructureerd te werk gaan.

Wat vind je het leukst en minst leuk aan het hele salesproces?
Het leukste van het salesproces vind ik het helpen en goed kunnen adviseren van al onze klanten. Meedenken over hoe een campagne perfect in ons Buitenreclamenetwerk past. Het minst leuke zijn dingen die wel eens misgaan, vooral de dingen die voorkomen hadden kunnen worden. Het is een stukje problem solving dat vaak niet leuk is, maar ook bij het proces hoort.

Je geeft onze adviseurs veel advies en tips, wat is het grootste advies dat jij ooit hebt gekregen en nog steeds dadelijks gebruikt?
Iemand zei me ooit: als je doet wat je deed, dan krijg je wat je kreeg. Dit draag ik dagelijks bij me en gaat heel vaak op binnen de sales. Werk je een tandje harder, dan krijg je ook een tandje meer.

Je bent nieuw in de buitenreclame branche, een branche die volop in beweging is. Wat zijn trends die je al hebt opgepikt?
Wat mij heel erg opvalt is dat heel veel klanten die doorgaans online actief zijn, weer de overstap maken naar buitenreclame. Het wordt steeds moeilijker om online je doelgroep te bereiken door bijvoorbeeld overkill aan informatie en adblockers, dus ze gaan het voordeel en belang van buitenreclame weer zien. Daarnaast vind ik buitenreclame veel mooier dan online. Dit krijgen we dan ook van de klanten terug, bijvoorbeeld met campagnes op onze Specialzuilen.  

Centercom heeft veel verschillen (digitale) Buitenreclamenetwerken. Hoe verdeel jij je aandacht tussen al deze netwerken?
Dat is eigenlijk vrij simpel. Ik acteer op de vraag van de klant. De klant bepaalt dus waar mijn focus op moet liggen.

Als je een goede omzet, een goede klik met je team en een goede klik met de markt moet verdelen op een schaal van 100%, wat zou deze verdeling dan zijn?
50% team en 50% de markt. De omzet is een gevolg met een goede klik met je team en de markt als oorzaak. Er gaan voor mij dus geen procenten naar de omzet, alle aandacht gaat naar de mijn team en de markt.

Waar zie jij jezelf en/met Centercom over een jaar?
Mezelf zie ik op exact dezelfde stoel met hopelijk ook exact hetzelfde team. Ik hecht veel waarde aan stabiliteit. Ik zou het dus mooi vinden als de mensen die er nu werken er over een jaar nog zitten. Daarmee borgen we ook meteen een hele hoop kennis. Centercom zie ik over een jaar toch meer als een autoriteit in de buitenreclame. Daar moeten we echter zelf ook een behoorlijk steentje aan bijdragen. We hebben meer dan 20 jaar aan kennis en daar moeten we gebruik van maken.

Natuurlijk moet er hard gewerkt worden, maar af en toe ontspanning is ook belangrijk. Wat doe jij graag op dit moment?
Bij de marketing chillen in de heerlijke massage stoel!

Share this Post