/ april 24, 2019/ Algemeen, Artscreens, Buitenreclame, Concessie, Nieuws, Research, Supermarkten

Meer dan 35.000 buitenreclamevlakken worden wekelijks gevuld met de mooiste campagnes. Dit vraagt om een grote planning en om alles in goede banen te leiden hebben we een hardwerkend backoffice team. Een van deze teamleden is Kyra de Weert. Kyra maakt al vele jaren de buitenreclame planning en daar wilden wij wel eens wat meer over weten!

Kyra, kan jij onze lezers vertellen wie je bent en wat je doet binnen Centercom?
Mijn naam is dus Kyra, 29 jaar en al bijna 5 jaar met trots onderdeel van het Centercom meubilair! Ik ben begonnen als planner en inmiddels onderdeel van het backoffice team als Planning & Operations.

Meer dan 35.000 buitenreclamevlakken onder controle houden is een flinke taak, hoe zorg je ervoor dat dit elke week weer goed gaat?
Gelukkig is de teamspirit bij Centercom hoog, want we doen het samen. Ik ben alleen degene die het overzicht houdt en mensen aanstuurt waar nodig. Ik kan bij stress en hoge nood altijd terugvallen op mijn backoffice team en andere vaste rotten binnen Centercom.

Je hebt niet alleen intern contact, met welke partijen ben jij regelmatig in overleg?
Dat is waar! Ik heb heel veel contact met ons uitvoerbedrijf CPA. Maar ook partijen waar we veel mee samenwerken, gemeenten, drukkerijen, initiatieven die we steunen en soms ook met onze klanten. 

Wat vind je het leukste aan jouw werkzaamheden?
Dat ik veel vrijheid en verantwoordelijkheid heb. Ik mag veel initiatief tonen, maar het allerleukste blijft toch het feit dat je veel mensen blij maakt wanneer je je werk goed doet. Van klanten tot collega’s.

Een mooi voorbeeld was die verschrikkelijke aanslag in Utrecht. Toen hebben we met een klein groepje collega’s heel snel met de gemeente en de drukkerij kunnen schakelen om ons respect te tonen aan de stad Utrecht en de gebeurtenis. Deze samenwerking in combinatie met de tijdsdruk en de dankbaarheid van je werk maakt dat ik trots ben op wat ik kan betekenen binnen en buiten Centercom.

Met jouw functie ben je vast goed in topografie, weet je ondertussen alle steden, dorpen en misschien zelfs wel straten uit je hoofd?
Ik ben er zeker niet slechter op geworden! Ons hele vaste netwerk kan ik zo opnoemen. Ik ken de plekken waar we zitten vrij goed. Veel via Google Maps, dat geef ik toe! Een paar steden steken er met kop en schouders, qua kennis op straatniveau, bovenuit. Vaak steden waar ik zelf een persoonlijke klik mee heb.

Één van de Spectacular-locaties in Amsterdam
Eerbetoon aan Utrecht, de slachtoffers en nabestaanden

Wat voor gevoel geeft het jou als je alle verschillende campagnes ziet hangen op straat?
Je zou het antwoord: een goed gevoel of trots verwachten, maar eigenlijk kijk ik altijd naar verbeterpunten. Ik bekijk alles van top tot teen, check in mijn hoofd of het klopt en hoe het nog beter kan. Soms zo erg dat mijn vriend en/of vrienden er gek van worden. Er zijn ook plekjes waar ik kan genieten van hoe tof de campagnes overkomen. Het Spectacular-pakket en de Specialzuilen zijn daarin favoriet bij mij. Vergeet daarnaast niet een schitterend ontworpen poster die op de juiste plek hangt, deze trekt altijd mijn aandacht of dit nu op A2, A1 of A0-formaat is.

Natuurlijk gaat niet altijd alles even soepel, wat zijn irritatiepuntjes in jouw functie?
Klopt! Iedereen heeft irritaties binnen het werk. Vaak hebben ze bij mij te maken met onduidelijke communicatie in combinatie met deadlines en onverwachte situaties. Zelf vind ik het irritant als ik een ‘probleem’ of uitdaging zoals we het mooi noemen, niet zie aankomen. Ik ben graag in control, maar een wijs iemand heeft mij geleerd: ‘irritatie begint bij jezelf’. Dus dan probeer ik met objectieve ogen naar de situatie te kijken en het te evalueren. Gelukkig kan ik ook altijd mijn ei kwijt bij mijn collega’s en kan ik er weer tegenaan. 

Share this Post