Door onderzoek succesvol vormgeven

 

Centercom heeft in samenwerking met onderzoekbureau Validators al diverse eye-tracking studies gedaan naar de impact van reclamevlakken.

Via oogbewegingsonderzoek achterhaalden we hoe er naar een uiting gekeken wordt en hoe een advertentie het verschil maakt.
 

validators, onderzoek, buitenreclame, supermarkten, winkelcentra, abri

 

Supermarkten, reclame, supermarkt, abri, onderzoek, research, eye-tracking, poster, heatmap


Een aantal belangrijke tips & trics die uit de verschillende onderzoeken komen zijn:


 

1. Houd de uiting simpel en communiceer met zo min mogelijk tekst een duidelijke boodschap.

2. Contrast en kleurgebruik zorgen voor een opvallende uiting.

3. Gezichten van mensen trekken de aandacht. We zijn allemaal geprogrammeerd om terug te kijken wanneer iemand ons aankijkt.

4. Gebruik in het design een kijk- of vingerverwijzing om het kijkgedrag te sturen.

5. Let op met het combineren van de kleuren rood en groen, deze kleuren zijn moeilijk te onderscheiden voor veel mensen.

6. Wees herkenbaar door consequent gebruik te maken van dezelfde kleur en opmaak in diverse designs.

7. Houd rekening met de omgeving. Let op dat de uiting opvalt in de ruimte waar het hangt.

8. Visuals trekken beter de aandacht dan tekst. Gebruik visuals als associatie met het merk.

 

 
 

Wil je een uiting voor- of achteraf laten testen op effectiviteit? Neem dan contact op met een van onze accountmanagers.

 

 

TPL_BEEZ2_ADDITIONAL_INFORMATION