Winnen jullie dit jaar het gouden koffertje?

BLOG Centercom Subsidiefonds 2017

Gepubliceerd op 17 mei 2017 

Om de culturele sector een nóg warmer hart toe te dragen organiseert Centercom in 2017 voor de tweede maal het Centercom Subsidie Fonds. Met het Centercom Subsidie Fonds worden gelden beschikbaar gesteld voor een landelijke buitenreclamecampagne voor de duur van 1 jaar t.w.v. € 50.000,-. Iedere culturele instelling kan aanspraak maken op dit fonds. Het Centercom Subsidiefonds wordt jaarlijks uitgereikt op Prinsjesdag, de derde dinsdag in september.


Om aanspraak te maken op het Centercom Subsidiefonds schrijf je een creatief outdoor communicatieplan voor jouw culturele instelling. Kijk hier voor de spelregels en voorwaarden.

 

 


 

 

Cultuurmarketing Awards 2017 – De Finalisten

BLOG Cultuurmarketing Awards 2017

Gepubliceerd op 10 mei 2017 


Tijdens de Cultuurmarketing Awards 2017 worden de awards voor de beste marketingcases in de cultuursector uitgereikt. Centercom heeft deze editie het genoegen te participeren door onder andere haar naam te verbinden aan de Centercom Campagne Award. De award zal worden uitgereikt aan een creatieve, effectieve en/of inspirerende culturele communicatiecampagne.


Uit 31 inzendingen selecteerde de jury 5 genomineerden: Fries Museum (campagne tentoonstelling Alma-Tadema), Luxor Theater | Senf Theaterpartners | Kemna Theater (campagne theatervoorstelling ‘de Marathon’), Naturalis Biodiversity Center (campagne tentoonstelling T. rex), PS|theater (campagne theatervoorstelling ‘Wij van de fabriek’) en TAQA Theater de Vest (campagne ‘Vers van de Vest’).


Naast de Centercom Campagne Award reikt de Cultuurmarketing Awards 2017 nog twee andere prijzen uit: de Branddoctors Merk & Experience Award en de publieksprijs voor de beste marketingcase.

 

 


 

 

Free Shopping Experience, Part II

BLOG the free shopping

Gepubliceerd op 23 december 2016 


Na het success van de eerste Free Shopping Experience was het voor Centercom duidelijk, deel II kon niet uitblijven. Uit de vele inzendingen wonnen dit keer Mondelez Benelux onder de bezielende leiding van Brechje Noppen en Inge van Eekelen en Match My Brand met Wouter Steenhuisen, Catrien Scholten en Simone Schaap. Na het startschot gingen beide partijen de strijd aan om in 90 seconden de meeste boodschappen in de winkelwagen te krijgen. Match My Brand ging er uiteindelijk met een ruime voorsprong met de winst vandoor.

 

 


 

 

Centercom wint concessie A0 Displays Breda

BLOG Museum Congres

Gepubliceerd op 15 december 2016 


Per 1 januari 2017 breidt Cen­ter­com haar posi­tie in de markt van A0-reclamedisplays verder uit met de gemeente Breda. 


De nieuwe concessie in Breda omvat 150 nieuwe dubbelzijdige A0-reclamedisplays die door Centercom goed verspreid in het centrum en andere wijken geïnstalleerd zullen worden. Met de reeds bestaande 325 A0-Frames die Centercom eveneens in Breda aanbiedt, ontstaat een goed verdicht buitenreclame netwerk voor al haar adverteerders.
 

De gemeente Breda is een goede aanvulling op de andere concessiegemeenten van Centercom in de regio, zoals Oosterhout, Etten-Leur, Drimmelen, Den Bosch en Eindhoven. Met ruim 35.000 reclamevlakken, verspreid over heel Nederland, is Centercom Buitenreclame de grootste aanbieder van A0-reclame op Driehoeksborden, 2-Signs en Frames. De (maatwerk) pakketten van Centercom leveren een hoog bereik en een interessante spreiding.



 


 

 

Knallend gele posters met Dick Bruna-figuren

BLOG Dick Bruna poster

Gepubliceerd op 1 november 2016 

Aan het begin van het schooljaar ligt het aantal verkeersongevallen 20% hoger dan in de rest van het jaar. Om weggebruikers erop te wijzen dat er weer meer kinderen in het verkeer aanwezig zijn en dat ze dus éxtra alert moeten zijn, heeft Tjinco BV voor het programma “Leer in het Verkeer”, de ‘wij gaan weer naar school’-campagne ingezet in het buitenreclamenetwerk van Centercom. De knallende, gele poster met de herkenbare tekeningen van Dick Bruna, waren te zien in 11 gemeenten.
 

Op de vraag wat de belangrijkste reden is voor het inzetten van de reclameborden van Centercom antwoordt Marcel Tjin, eigenaar van Tjinco BV: “het grote bereik van de boodschap, op locaties die al beproefd zijn. De borden spreken de verkeersdeelnemers op een positieve manier aan in de omgeving, op straat, waar de attentiewaarde juist moet zijn en op het moment dat de kinderen weer naar school gaan.”

De toegevoegde waarde van Centercom zit volgens Marcel Tjin in het feit dat de producten representatief zijn en voornamelijk op A-locaties staan qua opvallendheid. Prettig is ook dat de serviceverlening goed geregeld is. Er wordt snel geschakeld en er is veel kennis aanwezig, aldus Marcel.


We hopen deze mooie campagne van Leer in het verkeer ook volgend jaar weer te mogen verwelkomen in ons netwerk!


Tjinco is adviseur en leverancier op het gebied van integrale concepten voor de inrichting van de (semi) openbare ruimte. Leer in het Verkeer is een verkeerseducatief programma voor jonge kinderen (1 t/m 6 jaar), ontwikkeld door Tjinco BV. Zij hebben de exclusieve rechten verworven om Dick Bruna-illustraties in te zetten voor de verkeersproducten van Leer in het Verkeer.


Illustraties Dick Bruna © copyright Mercis bv, 1953-2016

 


 

 

TPL_BEEZ2_ADDITIONAL_INFORMATION