Campagne met buitenreclame zorgt voor meer extra verkoop

Outreach, onderzoek, BRO, PBE, A0 buitenreclame, verkoop, stimuleren

Gepubliceerd op 14 november 2014

Tegelijk met de bekendmaking van de nieuwe naam Outreach, heeft het samenwerkingsverband van Nederlandse buitenreclame exploitanten de resultaten gepresenteerd van een indrukwekkend onderzoek naar de effectiviteit van buitenreclame. Onderzoeksbureau GfK heeft, in opdracht van Outreach, de effectiviteit van 98 FMCG campagnes met en zonder buitenreclame vergeleken.


Uit het onderzoek blijkt  dat campagnes mét buitenreclame voor meer extra verkoop zorgen, zowel tijdens de campagne als in de week en de maand erna.
 

Voor het onderzoek zijn 98 FMCG campagnes, die in 2013- 2014 gelopen hebben,  onder de loep genomen door GfK. De campagnes zijn geselecteerd in samenwerking met de gespecialiseerde mediabureaus Kinetic, Posterscope, Vivaki en Rapport. Doel van het onderzoek was het bepalen van de bijdrage van buitenreclame aan extra verkoop tijdens de campagne, in de week erna (korte termijn) en in de maand na de campagne (lange termijn).

De volgende typen campagnes zijn met elkaar vergeleken in het onderzoek:

- alleen TV (mono TV)

- alleen buitenreclame (mono Out of Home)

- mix van TV en buitenreclame

- mix van TV en print

Voor het bepalen van de verkoopeffecten is gebruik gemaakt van de data van GfK ConsumerScan Panel, waarin 10.000 huishoudens dagelijks hun boodschappen scannen.

De belangrijkste conclusies van het onderzoek op een rij:
•    Campagnes mét buitenreclame zorgen voor meer extra verkoop dan ‘mono TV’-campagnes of campagnes met een mix van TV en print;
•    Qua opbrengst per geïnvesteerde Euro zijn mono Out of Home-campagnes (OOH) het meest kostenefficiënt;
•    In de combinatie TV en OOH levert een aandeel van 20% OOH meer op dan een aandeel van 10%;
•    Buitenreclamecampagnes werken niet alleen tijdens de campagneperiode zelf, maar hebben ook een korte en een lange termijn verkoopeffect.

Voor meer informatie over het onderzoek kunt u terecht op www.outreach.nl.

 

 

 

Platform Buitenreclame Exploitanten wordt OUTREACH

Outreach, onderzoek, BRO, PBE, A0 buitenreclame

Gepubliceerd op 14 november 2014

Platform Buitenreclame Exploitanten wordt OUTREACH


Het Platform Buitenreclame Exploitanten (PBE) heeft een nieuwe naam: Outreach.

Naast het vertegenwoordigen van de buitenreclame exploitanten in Nederland en het Buitenreclame bereiksonderzoek, wil Outreach de mogelijkheden van buitenreclame, het hoge bereik en de grote effectiviteit ervan, bekend maken bij een groter publiek. Dit alles aan de hand van onderzoeksresultaten en creatieve en effectieve voorbeelden uit binnen- en buitenland.


 

 

Centercom wint concessie Zwolle

Concessie Driehoeksborden Zwolle en Schiedam

Gepubliceerd op 11 november 2014

Per 1 januari 2015 ver­sterkt Cen­ter­com haar posi­tie in de markt van A0-reclamedisplays met de nieuwe con­cessi­es­tad Zwolle.


Naast de 120 A0-Frames die Centercom reeds aanbood in Zwolle, worden met de nieuwe concessie 250 A0-reclamedisplays toegevoegd aan het netwerk van Centercom.

Centercom Buitenreclame is met ruim 30.000 reclamevlakken, verspreid over heel Nederland, de grootste aanbieder van A0-reclame op Driehoeksborden, 2-Signs en Frames. De (maatwerk) pakketten van Centercom leveren een hoog bereik en een interessante spreiding.


 

 

Hallo Schiedam, hallo Zwolle!

Concessie Driehoeksborden Zwolle en Schiedam

Gepubliceerd op 3 oktober 2014

Centercom kan twee nieuwe concessiesteden toevoegen, Schiedam en Zwolle. De gemeente Schiedam is per 1 oktober jl. toegevoegd aan het netwerk van Centercom. Met de komst van deze gemeente zijn 130 A0-reclamedisplays toegevoegd aan het bestaande netwerk van Centercom.


Schiedam is een goede aanvulling op onze andere concessiesteden, zoals Rotterdam, Vlaardingen en Dordrecht. Centercom biedt hiermee in de regio Rotterdam een groot bereik met een interessante spreiding. De gemeente Zwolle wordt per 1 januari 2015 toegevoegd aan het netwerk van Centercom. Naast de 140 A0-Frames die Centercom reeds aanbood in Zwolle worden met de nieuwe concessie 250 A0-reclamedisplays toegevoegd.

 

 

Old Amsterdam

Old Amsterdam in Retailsigns en Floorboards

Gepubliceerd op 3 oktober 2014

Om de awareness van het gebruik van producten van Old Amsterdam tijdens de borrel te verhogen heeft Old Amsterdam primair haar campagne ingezet in Retailsigns en Floorboards in het netwerk van supermarkten van Centercom.



Op de vraag waarom specifiek Centercom is ingezet, is Marjolijn Maas (Brandmanager Old Amsterdam) duidelijk: “Top of mind op en nabij de aankoopplek is voor onze producten enorm belangrijk. Daar worden de meeste aankoopbeslissingen genomen”. Binnenkort zal, naast supermarkten,  ook TV, kwalitatieve sampling en Facebook worden ingezet. Het is op dit moment (week 39, red.) nog te vroeg om te kunnen spreken van een saleslift, maar eerdere ervaringen met het inzetten van Centercom hebben geleerd dat er zeker saleslift zichtbaar zal zijn op het totaal niveau, aldus Marjolijn Maas.

 

 

TPL_BEEZ2_ADDITIONAL_INFORMATION