Inpakken en weggeven

“Winkelcentra,

Gepubliceerd op 21 januari 2015

Om de campagne Unexpected Shopping in winkelcentrum Stadshart te Amstelveen extra onder de aandacht te brengen heeft Centercom een Centersign aangepast waarmee gratis inpakpapier kon worden verkregen.


Bezoekers konden hun Kerstcadeaus meteen inpakken op een inpaktafel, met behulp van de aanwezige hostess. Het winkelcentrum draagt met deze unieke Spectacular bij aan een onverwacht hoog serviceniveau voor het winkelend publiek.

 



 


 

 

Centercom breidt uit met concessie Etten-Leur

Etten-Leur, A0, Driehoeksborden, Displays

Gepubliceerd op 19 januari 2015

Vanaf 1 maart 2015 is Centercom de nieuwe concessiehouder van de A0-reclamedisplays in de gemeente Etten-Leur.


Met deze nieuwe concessie worden 115 A0-reclamedisplays toegevoegd aan het netwerk van Centercom.
 

Centercom Buitenreclame is met ruim 31.000 reclamevlakken, verspreid over heel Nederland, de grootste aanbieder van A0-reclame op Driehoeksborden, 2-Signs en Frames. De nieuwe concessie van Etten-Leur is een goede aanvulling op de A0-reclamedisplays die Centercom reeds exploiteert in diverse gemeenten van de provincie Noord-Brabant, waaronder Bergen op Zoom, Breda en Oosterhout.

 


 

 


 

 

Penguins of Madagascar

Winkelcentra, winkelcentrum, digitaal, adverteren, abri, ooh, poster

Gepubliceerd op 22 december 2014

In week 48 heeft de campagne van de film Penguins of Madagascar in het netwerk van Centercom gehangen. Deze grappige nieuwe animatiefilm heeft voor veel bekijks gezorgd in 65 winkelcentra verspreid over heel Nederland.

 

Bekijk hier ons campagnefilmpje

 

 

Campagne met buitenreclame zorgt voor meer extra verkoop

Outreach, onderzoek, BRO, PBE, A0 buitenreclame, verkoop, stimuleren

Gepubliceerd op 14 november 2014

Tegelijk met de bekendmaking van de nieuwe naam Outreach, heeft het samenwerkingsverband van Nederlandse buitenreclame exploitanten de resultaten gepresenteerd van een indrukwekkend onderzoek naar de effectiviteit van buitenreclame. Onderzoeksbureau GfK heeft, in opdracht van Outreach, de effectiviteit van 98 FMCG campagnes met en zonder buitenreclame vergeleken.


Uit het onderzoek blijkt  dat campagnes mét buitenreclame voor meer extra verkoop zorgen, zowel tijdens de campagne als in de week en de maand erna.
 

Voor het onderzoek zijn 98 FMCG campagnes, die in 2013- 2014 gelopen hebben,  onder de loep genomen door GfK. De campagnes zijn geselecteerd in samenwerking met de gespecialiseerde mediabureaus Kinetic, Posterscope, Vivaki en Rapport. Doel van het onderzoek was het bepalen van de bijdrage van buitenreclame aan extra verkoop tijdens de campagne, in de week erna (korte termijn) en in de maand na de campagne (lange termijn).

De volgende typen campagnes zijn met elkaar vergeleken in het onderzoek:

- alleen TV (mono TV)

- alleen buitenreclame (mono Out of Home)

- mix van TV en buitenreclame

- mix van TV en print

Voor het bepalen van de verkoopeffecten is gebruik gemaakt van de data van GfK ConsumerScan Panel, waarin 10.000 huishoudens dagelijks hun boodschappen scannen.

De belangrijkste conclusies van het onderzoek op een rij:
•    Campagnes mét buitenreclame zorgen voor meer extra verkoop dan ‘mono TV’-campagnes of campagnes met een mix van TV en print;
•    Qua opbrengst per geïnvesteerde Euro zijn mono Out of Home-campagnes (OOH) het meest kostenefficiënt;
•    In de combinatie TV en OOH levert een aandeel van 20% OOH meer op dan een aandeel van 10%;
•    Buitenreclamecampagnes werken niet alleen tijdens de campagneperiode zelf, maar hebben ook een korte en een lange termijn verkoopeffect.

Voor meer informatie over het onderzoek kunt u terecht op www.outreach.nl.

 

 

 

Platform Buitenreclame Exploitanten wordt OUTREACH

Outreach, onderzoek, BRO, PBE, A0 buitenreclame

Gepubliceerd op 14 november 2014

Platform Buitenreclame Exploitanten wordt OUTREACH


Het Platform Buitenreclame Exploitanten (PBE) heeft een nieuwe naam: Outreach.

Naast het vertegenwoordigen van de buitenreclame exploitanten in Nederland en het Buitenreclame bereiksonderzoek, wil Outreach de mogelijkheden van buitenreclame, het hoge bereik en de grote effectiviteit ervan, bekend maken bij een groter publiek. Dit alles aan de hand van onderzoeksresultaten en creatieve en effectieve voorbeelden uit binnen- en buitenland.


 

 

TPL_BEEZ2_ADDITIONAL_INFORMATION