Knallend gele posters met Dick Bruna-figuren

BLOG Dick Bruna poster

Gepubliceerd op 1 november 2016 

Aan het begin van het schooljaar ligt het aantal verkeersongevallen 20% hoger dan in de rest van het jaar. Om weggebruikers erop te wijzen dat er weer meer kinderen in het verkeer aanwezig zijn en dat ze dus éxtra alert moeten zijn, heeft Tjinco BV voor het programma “Leer in het Verkeer”, de ‘wij gaan weer naar school’-campagne ingezet in het buitenreclamenetwerk van Centercom. De knallende, gele poster met de herkenbare tekeningen van Dick Bruna, waren te zien in 11 gemeenten.
 

Op de vraag wat de belangrijkste reden is voor het inzetten van de reclameborden van Centercom antwoordt Marcel Tjin, eigenaar van Tjinco BV: “het grote bereik van de boodschap, op locaties die al beproefd zijn. De borden spreken de verkeersdeelnemers op een positieve manier aan in de omgeving, op straat, waar de attentiewaarde juist moet zijn en op het moment dat de kinderen weer naar school gaan.”

De toegevoegde waarde van Centercom zit volgens Marcel Tjin in het feit dat de producten representatief zijn en voornamelijk op A-locaties staan qua opvallendheid. Prettig is ook dat de serviceverlening goed geregeld is. Er wordt snel geschakeld en er is veel kennis aanwezig, aldus Marcel.


We hopen deze mooie campagne van Leer in het verkeer ook volgend jaar weer te mogen verwelkomen in ons netwerk!


Tjinco is adviseur en leverancier op het gebied van integrale concepten voor de inrichting van de (semi) openbare ruimte. Leer in het Verkeer is een verkeerseducatief programma voor jonge kinderen (1 t/m 6 jaar), ontwikkeld door Tjinco BV. Zij hebben de exclusieve rechten verworven om Dick Bruna-illustraties in te zetten voor de verkeersproducten van Leer in het Verkeer.


Illustraties Dick Bruna © copyright Mercis bv, 1953-2016

 


 

 

Museum Congres

BLOG Museum Congres

Gepubliceerd op 1 november 2016 


Donderdag 6 oktober jl. vond alweer het tienjarig jubileum plaats van het Museumcongres, ditmaal vanuit Flint Theater in Amersfoort.

 

Tijdens deze speciale editie waren we extra goed vertegenwoordigd: zowel met een beursstand als met onze eigen expertmeeting . Gedurende de dag waren onze accountmanagers op de stand aanwezig om alle vragen te beantwoorden over buitenreclame en over Centercom in het bijzonder. Bestaande contacten werden aangehaald en nieuwe contacten zijn ontstaan. In onze expertmeeting ‘Opvallen met uw museum: do’s en don’ts van buitenreclame is onze sales director, Junin Boerma, o.a. ingegaan op de verschillende vormen van buitenreclame en het bereik wat je ermee genereert.


Vervolgens is Martin Leeflang van Onderzoeksbureau Validators dieper ingegaan op het belang van een goede uiting. De effectiviteit van een buitenreclamecampagne wordt namelijk voor meer dan 60% bepaald door de kwaliteit van de uiting. Aan de hand van drie geteste museumuitingen ingezonden door het Nederlands Fotomuseum, het Drents Museum en het Museum Volkenkunde heeft hij door middel van interactie met het publiek de do’s en don’ts besproken van buitenreclame. Kortom, we mogen weer terugkijken op een zeer geslaagde dag!

 


 

 

De do’s van buitenreclame

BLOG Museum Congres

Gepubliceerd op 1 november 2016 


Je hebt maar een paar seconden de tijd om de boodschap over te brengen met buitenreclame. Dus moet je ervoor zorgen dat je uiting zo duidelijk mogelijk is. Dat hij goed opvalt en dat het merk en de boodschap zo duidelijk mogelijk zijn. Tijdens het Museumcongres zijn de uitingen van 3 musea, te weten het Nederlands Fotomuseum, het Drents Museum en Museum Volkenkunde , getest door onderzoeksbureau Validators*. Uit deze test zijn 5 interessante learnings gekomen. 
Doe er je voordeel mee! 


1. Houdt rekening met kijkpatroon – Het logo boven of in het midden is meest opvallend.
2. Herkenbaar logo –Het logo moet voldoende groot zijn, zorg voor voldoende contrast.
3. Val op & wees leesbaar – Contrast: een felle achtergrond trekt de aandacht. Kopteksten, en gezichten visuals vallen op.
4. Simpele boodschap – Gebruik één enkele boodschap, zo kort mogelijk.
5. Maak propositie ook visueel – Laat de visual de boodschap ondersteunen.


* Validators (www.validators.nl) is afgelopen jaar verkozen tot hét onderzoeksbureau van Nederland en richt zich volledig op onderzoek met als doel reclame, communicatie en media beter te maken.

 


 

 

Een jaar lang opvallen op straat voor Metropole Orkest!

BLOG Subsidiefonds

Gepubliceerd op 20 september 2016 

De derde dinsdag van september, dat betekent natuurlijk Prinsjesdag. Maar voor Centercom betekende dit ook de bekendmaking van de ‘winnaar’ van het Centercom Subsidie Fonds. Geheel in lijn met Prinsjesdag - compleet met hoeden en gouden koffer - arriveerde een delegatie van Centercom dinsdagochtend bij de winnaar van het Centercom Subsidie Fonds: Metropole Orkest.
 

Metropole Orkest was geheel verrast door de overval van Centercom. Onder het genot van een glas champagne namen zij de cheque in ontvangst voor een landelijke buitenreclamecampagne bij Centercom voor de duur van 1 jaar t.w.v. € 50.000,-. Zij kijken er erg naar uit om samen met ons hun campagne op straat uit te voeren.

Naast Metropole Orkest zijn er nog 4 partijen in de extra prijzen gevallen: Cinetree, Catharijneconvent, Graphic Design Festival Breda en Museum Speelklok mochten allemaal een cheque t.w.v € 2.500,- in ontvangst nemen. De cheque is te besteden als stopper in het buitenreclamenetwerk van Centercom.


Bekijk hier de uitreiking van het Centercom Subsidie Fonds


Centercom heeft het Centercom Subsidie Fonds is in het leven geroepen om de culturele sector een nog warmer hart toe te dragen. Met dit fonds worden gelden beschikbaar gesteld voor een landelijke buitenreclamecampagne voor de duur van 1 jaar t.w.v. € 50.000,- in het netwerk van Centercom Buitenreclame.

 


 

 

Centercom steekt Utrecht in een nieuw jasje

BLOG Utrecht

Gepubliceerd op 15 september 2016

Met man en macht wordt er door Centercom gewerkt om alle A0-reclamedisplays in de gemeente Utrecht deze week te vervangen door nieuwe displays. De A0-reclamedisplays zijn sterk verouderd en aan vervanging toe.
 

Alle ruim 500 kunststof A0-reclamedisplays worden momenteel vervangen door hoogwaardig straatmeubilair van aluminium. Het modulaire karakter van de nieuwe reclamedisplays zorgt er onder andere voor dat bij schade delen vervangen kunnen worden. Deze mooie nieuwe displays in de kleur antraciet zijn een verrijking van het straatbeeld in Utrecht.

Per 1 februari 2016 is Centercom de nieuwe concessiehouder van de A0-reclamedisplays in de gemeente Utrecht. Naast de ruim 500 dubbelzijdige A0-reclamedisplays biedt Centercom in de gemeente Utrecht 600 A0-Frames aan op stoplichtkasten, energiehuisjes en viaducten, waarop geadverteerd kan worden door zowel culturele als commerciële partijen.

 


 

 

TPL_BEEZ2_ADDITIONAL_INFORMATION