The Free Shopping Experience

“FreeShopping,

Gepubliceerd op 5 Juli 2016

Wie wil dat niet beleven? 90 seconden gratis shoppen bij de Albert Heijn aan de Frederik Hendrikstraat in Amsterdam. Medewerkers van mediabureaus konden zich inschrijven voor ‘The Free Shopping Experience’ van Centercom. De opdracht was simpel: Het leukste en meest originele idee om binnen de tijd zoveel mogelijk te shoppen, wint!


Uit alle inzendingen zijn twee winnende teams gekozen: Lisanne, Dymfna & Samantha van mediabureau Starcom en Rob & Edwin van mediabureau UM. Dinsdag 5 juli stonden beide teams klaar in de betreffende AH-vestiging om de strijd aan te gaan! 1,5 minuut mochten zij op kosten van Centercom door de winkel racen. De dames van Starcom hadden een duidelijke missie: alles voor bij de borrel én voor het haar! Team UM had óók een categorie die de boventoon voerde: bier en wijn! De missies zijn zeer goed geslaagd; met overladen winkelwagens verlieten beide teams de supermarkt.

  


 

 

Krachtige aanwezigheid point of purchase

“Pringles,
Gepubliceerd op 26 Mei 2016

Pringles heeft verschillende typen media ingezet voor verschillende doeleinden. Jos Opsteen, Senior Brand Manager Pringles:” We willen aanwezig zijn in de hele path to purchase van de shopper. Door middel van TV, Video On Demand, Video On Line en Facebook voor het creëren van awareness tot aan de communicatie op de winkelvloer met onze Pringles cans, schapcommunicatie en in store displays. De Retailsigns en Floorboards van Centercom passen hier perfect tussen om de shopper te herinneren aan de ATL-communicatie en tot aankoop van onze producten aan te sporen.


De kracht van het Supermarkten netwerk van Centercom is een goed bereik binnen Retail en de aanwezigheid op het point of purchase, aldus Jos. De combinatie van Retailsigns en Floorboards zorgt voor een krachtige aanwezigheid van het merk Pringles in de winkel. Ook gemak is van belang, al het werk rondom het plaatsen van de vloerstickers wordt uit handen genomen. 

  
De laatste campagne die Pringles bij Centercom heeft ingezet is de internationale campagne You don’t just eat ‘em, you celebrate with ‘em. Deze campagne is voor Nederland specifiek doorvertaald naar Koningsdag met een oranje Pringles paprika can als de hero. Pringles Paprika, Wie Willem niet haakt op een vrolijke manier in op dit oranje feest. Dit wordt gecommuniceerd via Facebook en in winkels staan speciale Koningsdag displays. Via de Retailsigns en de Floorboards van Centercom willen we de verkoop van Pringles paprika als ideale oranje snack voor Koningsdag verhogen, aldus Jos Opsteen.


De eerste reacties zijn positief. Winkeliers en shoppers vinden het leuk dat een internationaal merk als Pringles inhaakt op een typisch Nederlands feest.


Jos geeft aan dat ze alweer volop bezig zijn met de zomercampagne van Pringles welke in juli van start zal gaan. Wie weet ook dan weer te zien in het netwerk van Centercom!

  


 

 

Profiteer ook in de Randstad van de kracht van Centercom!

buitenreclame, adverteren op straat, straatborden, randstad, Reclame, goedkoop

Gepubliceerd op 26 Mei 2016

Meer dan 40% van de totale bevolking woont in de Randstad. Amsterdam is met ruim 800.000 inwoners de grootste gemeente qua inwonersaantal. In dit zeer invloedrijke gebied wil je natuurlijk goed zichtbaar zijn, vandaar dat diverse buitenreclame-exploitanten een Randstad pakket aanbieden. Wij hebben de pakketten op een rij gezet en daar komen een paar opvallende conclusies uit:


* Met het Randstad pakket van Centercom bereik je veel mensen voor minder budget dan met Abri's
* A0 van Centercom is een goede aanvulling op de inzet van Abri; het bereik neemt toe met ruim 10 procentpunten, terwijl de k/1000 dalen.


"“Cijfers,

Daarnaast hebben we de diverse Randstad pakketten samengevoegd om een zo hoog mogelijk bereik te realiseren in de Randstad. 


"“Cijfers/

Kortom voor € 30.000 meer budget stijgt het bereik met 10 procentpunten en halveren de kosten per 1.000! 


 

 


 

 

Wat eten we vandaag?

“Supermarkten,

Gepubliceerd op 26 Mei 2016

Met een dagelijkse stroom van ruim 4 mln klanten en een omzet van ruim € 56 miljard per jaar, staat de levensmiddelenhandel midden in de samenleving. Boodschappen doen wordt steeds meer een beleving en winkels gaan steeds meer op horeca lijken. Je kunt er eten, afhalen en bestellen. Instore ervaringen zijn belangrijker dan ooit. Klanten waarderen supermarkten met een 7½, wat een hoge score is voor een economische branche.


Centercom is de enige Out-of-Home exploitant met reclamevlakken die daadwerkelijk in dit netwerk bevinden. 100 % point-of-sale.
 

Adverteerders kunnen niet dichter op het aankoopmoment communiceren met de boodschapper. De boodschap heeft hierdoor de beste kans om bij de aankoop top-of-mind te zijn. Dit is erg effectief, aangezien maar liefst 70% van de aankoopbeslissingen in de supermarkt zelf wordt genomen. Ideaal dus voor actiematige campagnes!

Ons supermarktnetwerk bestaat uit 875 vlakken landelijk verspreid over 460 supermarkten. Met een campagne van een week bereik je al 1,9 miljoen mensen.

 


 

 


 

 

5 seconden TV eraf

“Outreach,

Gepubliceerd op 26 Mei 2016

Dat scheelt in GRP’s niets en in effect ook niets. Nielsen bracht met behulp van ‘neurological ad compression’ de lengte van TV-commercials terug van 30’’ naar 15’’ en vond dat ze soms zelfs beter werkten.

 

Het Ehrenberg-Bass instituut vond in 2009 ook nauwelijks verschil tussen 30 en 15 seconden. Voor een correcte merktoekenning was het zelfs beter. Dus 5 seconden TV eraf, dat moet kunnen. Hiermee bespaar je 15% op je TV-flight. Genoeg geld voor een opmerkelijke buitenreclamecampagne. Die ook nog eens meer verkoopt dan een TV-campagne alleen. Kijk op de site van Outreach voor meer informatie.
 

 

 


 

 


 

 

TPL_BEEZ2_ADDITIONAL_INFORMATION