Museum Congres

BLOG Museum Congres

Gepubliceerd op 1 november 2016 


Donderdag 6 oktober jl. vond alweer het tienjarig jubileum plaats van het Museumcongres, ditmaal vanuit Flint Theater in Amersfoort.

 

Tijdens deze speciale editie waren we extra goed vertegenwoordigd: zowel met een beursstand als met onze eigen expertmeeting . Gedurende de dag waren onze accountmanagers op de stand aanwezig om alle vragen te beantwoorden over buitenreclame en over Centercom in het bijzonder. Bestaande contacten werden aangehaald en nieuwe contacten zijn ontstaan. In onze expertmeeting ‘Opvallen met uw museum: do’s en don’ts van buitenreclame is onze sales director, Junin Boerma, o.a. ingegaan op de verschillende vormen van buitenreclame en het bereik wat je ermee genereert.


Vervolgens is Martin Leeflang van Onderzoeksbureau Validators dieper ingegaan op het belang van een goede uiting. De effectiviteit van een buitenreclamecampagne wordt namelijk voor meer dan 60% bepaald door de kwaliteit van de uiting. Aan de hand van drie geteste museumuitingen ingezonden door het Nederlands Fotomuseum, het Drents Museum en het Museum Volkenkunde heeft hij door middel van interactie met het publiek de do’s en don’ts besproken van buitenreclame. Kortom, we mogen weer terugkijken op een zeer geslaagde dag!

 


 

 

De do’s van buitenreclame

BLOG Museum Congres

Gepubliceerd op 1 november 2016 


Je hebt maar een paar seconden de tijd om de boodschap over te brengen met buitenreclame. Dus moet je ervoor zorgen dat je uiting zo duidelijk mogelijk is. Dat hij goed opvalt en dat het merk en de boodschap zo duidelijk mogelijk zijn. Tijdens het Museumcongres zijn de uitingen van 3 musea, te weten het Nederlands Fotomuseum, het Drents Museum en Museum Volkenkunde , getest door onderzoeksbureau Validators*. Uit deze test zijn 5 interessante learnings gekomen. 
Doe er je voordeel mee! 


1. Houdt rekening met kijkpatroon – Het logo boven of in het midden is meest opvallend.
2. Herkenbaar logo –Het logo moet voldoende groot zijn, zorg voor voldoende contrast.
3. Val op & wees leesbaar – Contrast: een felle achtergrond trekt de aandacht. Kopteksten, en gezichten visuals vallen op.
4. Simpele boodschap – Gebruik één enkele boodschap, zo kort mogelijk.
5. Maak propositie ook visueel – Laat de visual de boodschap ondersteunen.


* Validators (www.validators.nl) is afgelopen jaar verkozen tot hét onderzoeksbureau van Nederland en richt zich volledig op onderzoek met als doel reclame, communicatie en media beter te maken.

 


 

 

Een jaar lang opvallen op straat voor Metropole Orkest!

BLOG Subsidiefonds

Gepubliceerd op 20 september 2016 

De derde dinsdag van september, dat betekent natuurlijk Prinsjesdag. Maar voor Centercom betekende dit ook de bekendmaking van de ‘winnaar’ van het Centercom Subsidie Fonds. Geheel in lijn met Prinsjesdag - compleet met hoeden en gouden koffer - arriveerde een delegatie van Centercom dinsdagochtend bij de winnaar van het Centercom Subsidie Fonds: Metropole Orkest.
 

Metropole Orkest was geheel verrast door de overval van Centercom. Onder het genot van een glas champagne namen zij de cheque in ontvangst voor een landelijke buitenreclamecampagne bij Centercom voor de duur van 1 jaar t.w.v. € 50.000,-. Zij kijken er erg naar uit om samen met ons hun campagne op straat uit te voeren.

Naast Metropole Orkest zijn er nog 4 partijen in de extra prijzen gevallen: Cinetree, Catharijneconvent, Graphic Design Festival Breda en Museum Speelklok mochten allemaal een cheque t.w.v € 2.500,- in ontvangst nemen. De cheque is te besteden als stopper in het buitenreclamenetwerk van Centercom.


Bekijk hier de uitreiking van het Centercom Subsidie Fonds


Centercom heeft het Centercom Subsidie Fonds is in het leven geroepen om de culturele sector een nog warmer hart toe te dragen. Met dit fonds worden gelden beschikbaar gesteld voor een landelijke buitenreclamecampagne voor de duur van 1 jaar t.w.v. € 50.000,- in het netwerk van Centercom Buitenreclame.

 


 

 

Centercom steekt Utrecht in een nieuw jasje

BLOG Utrecht

Gepubliceerd op 15 september 2016

Met man en macht wordt er door Centercom gewerkt om alle A0-reclamedisplays in de gemeente Utrecht deze week te vervangen door nieuwe displays. De A0-reclamedisplays zijn sterk verouderd en aan vervanging toe.
 

Alle ruim 500 kunststof A0-reclamedisplays worden momenteel vervangen door hoogwaardig straatmeubilair van aluminium. Het modulaire karakter van de nieuwe reclamedisplays zorgt er onder andere voor dat bij schade delen vervangen kunnen worden. Deze mooie nieuwe displays in de kleur antraciet zijn een verrijking van het straatbeeld in Utrecht.

Per 1 februari 2016 is Centercom de nieuwe concessiehouder van de A0-reclamedisplays in de gemeente Utrecht. Naast de ruim 500 dubbelzijdige A0-reclamedisplays biedt Centercom in de gemeente Utrecht 600 A0-Frames aan op stoplichtkasten, energiehuisjes en viaducten, waarop geadverteerd kan worden door zowel culturele als commerciële partijen.

 


 

 

Houd ogen en oren open voor team Centercom op de Uitmarkt 2016

Cultuur, buitenreclame, adverteren op straat, Uitmarkt, cultuur, A0, Driehoeksborden, reclame, snel

Gepubliceerd op 26 augustus 2016

Morgenochtend is het zover, dat staat team Centercom weer klaar om alle standhouders te trakteren op een drankje en wat lekkers vers van de bakker. Even een rustmomentje tijdens het opbouwen van de stand op de Uitmarkt 2016; dé landelijke opening van het culturele seizoen.


Het belooft een warme, mooie Uitmarkt te worden deze 39ste editie, dus houd je ogen en oren open voor team Centercom met het lekkers!
 

 

 


 

 

TPL_BEEZ2_ADDITIONAL_INFORMATION